Rondleiding Ziekenhuis en de markt, - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu Rondleiding Ziekenhuis en de markt, - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu

Rondleiding Ziekenhuis en de markt,

Door: XavieraBickerVC

Blijf op de hoogte en volg Xaviera

26 September 2011 | Ghana, Accra

Hallo mensen daar ben ik weer..

Nou het douche was heel leuk maar niet heus.. Want het water was op dus ik moest wachten tot we weer water hadden.. En toen we eindelijk weer water hadden was het ook een klein pis straaltje..
Na dat iedereen gedoucht was hebben we met z'n 5e gezellig ontbeten.

Na het ontbijt zijn we naar een rondje gaan lopen op het terrein.. En gingen we Sanne en Mawutor zoeken want die zouden eigenlijk bij ons om 10 uur zijn maar die waren er niet, dus gingen we hun maar zoeken.
Toen we hun zagen, zijn we naar hun toegegaan en moesten we nog even op charles wachten. Want die zou ons rondleiden door het ziekenhuis.
Toen hij er ook was zei Mawutor tegen ons dat we langere broek of rok aan moesten doen omdat het niet netjes is in het ziekenhuis te komen met korte broek, rokje, dat komt ook door hun geloof.
Dus toen zijn we weer terug naar ons huisje gegaan om andere kleren aan te doen.
Toen we dat hadden gedaan hebben we een rondleiding door het ziekenhuis gekregen en hebben we verschillende mensen ontmoet die daar werken.
We hebben ook verschillende soorten afdelingen gezien en een operatiekamer, bevallingskammer, kamers waar baby's liggen, zwangere vrouwen enz.
We zijn ook naar het mortuarium geweest, daar zijn we eerst in een kantoor gaan zitten.. en toen vroegen ze of wij het wouden zien en iedereen zei eigenlijk nee. Maar Sander ging wel en zei van ja dan heb ik dat ook gezien en toen had iedereen zo iets van ja das waar, dus toen zijn we met z'n 5e gaan kijken. Dus hebben we in een koelcel gekeken naar doden lijken.., Wel raar om te zien hoor, maar het was niet eng ofzo.En er lagen alleen maar oudere mensen, er lagen geen kinderen. En kinderen worden ook al snel begraven die liggen er nooit een week, terwijl oudere mensen wel maanden er kunnen blijven liggen.

Toen we klaar waren met de rondleiding zijn we wat gaan eten in ons huisje. En na het eten zijn we naar Kpando gegaan, naar de markt.
We gingen met de bus vanuit Anfoega naar Kpando dat was ongeveer 10-15 min rijden. Op de markt gingen we stof kopen voor onze uniformpjes die wij straks aan moeten in het ziekenhuis.
Toen we de stof hadden zijn we naar iemand anders gegaan en die zou dan de uniformpjes maken. Voor de stof waren wij 8 Cedis kwijt en dat is 4 euro en voor het maken moeten we 7 Cedis betalen dus dat is 3.5 euro of zo dus we zijn uiteindelijk ongeveer 8 euro kwijt voor een uniform te laten maken.

We hebben ook nog lekker fruit en groentes op de markt gekocht. En daarna zijn we met een taxi naar huis gegaan. En verder niet meer boeiende dingen gedaan dus ik ga jullie weer verlaten.. Maar morgen kom ik weer terug met leuke verhalen.. Want we gaan morgen naar het apenpark en naar de watervallen..

Groetjes en Kusjes..

• 27 September 2011 - 07:33

Milou:

Zusssieeee,
    Leuk hoor gelijk de eerste dagen alles al bekennen etc.! Wel veel foto's ook maken he!!
    Ben erg benieuwd!
    Liefs, x

• 28 September 2011 - 21:17

Priscilla K.:

Ik verwacht een prachtige foto van dat outfitje :P