Onze reis.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu Onze reis.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu

Onze reis..

Door: Xaviera Bicker

Blijf op de hoogte en volg Xaviera

22 December 2011 | Ghana, Accra

Zaterdag 17-12-2011, Zondag 18-12-2011
Hallo Allemaal..
Vandaag is mijn mamatje jarig dus had ik een leuke kaart gemaakt en aan mark gevraagt of die het in de bus wou doen.. En ik had der natuurlijk nog even gebelt..
En vandaag gingen we om 9 uur richting Accra toe.. Toen zijn we eerst nog even naar de Shopping-mall gegaan en toen we daar stonden te wachten om over te steken kwamen we het vrouwtje van de spot in Kpando tegen die altijd voor ons lekkere fride rice maakte.. Dus hebben we daar even mee staan praten en toen verder gegaan.. We moesten namelijk nog even pinnen.. en drinken en eten halen voor tijdens de reis.. En we hebben toen ook nog even geluncht bij de shopping-mall..
Daarna zijn we met de taxi naar het bus station gegaan waar we moesten zijn om de bus naar Tamale te halen.. Toen we daar aankwamen waren we nog iets te vroeg maar ja beter te vroeg dan te laat zal ik maar denken.. Maar toen we daar op een geven moment zaten.. Ging er een vrouwtje omroepen dat we 2 uur vertraging hadden.. Dus wij al helemaal balen dat we langer moesten wachten.. En dus ook later aankwamen in Tamale en dus onze plannen ook gewijzigt moesten worden.. Want nu gingen we pas om 5 uur weg van plaats 3 uur.. Nou eindelijk zaten we dan in de bus hoor.. Met een lange reis te gaan.. Ik weet nie meer hoelang het was maar iedergeval was het een lange, vermoeiende reis.. Want ik kon niet zo goed slapen in de bus.. Al waren we wel heel te vreden over de bus.. Het waren fijne stoelen enzo. Maar het was een beetje koud door de arco en ik ben zo dom geweest om geen trui of lange broek mee te nemen.. Maar ja uit eindelijk is alles goed gekomen en zijn we de volgende dag in Tamale aangekomen..
Toen we in Tamale aankwamen hebben we een taxi genomen naar het bus station om een kaartje te kopen voor de bus naar Mole.. Toen we daar aankwamen hoorde we dat de kaartjes uitverkocht waren. Maar we konden ook nog staan plekken in de bus nemen, maar die konden we pas nemen als de bus er was enzo. Dus toen zijn we maar ergens gaan eten. Maar toen hebben we eerst rond gereden want ja het was nog maar pas 8 uur dus bijna niks was er nog open.. Toen zijn we maar naar een Geast house gegaan waar we konden ontbijten.. Maar ja heel lekker was het niet.. Dus toen hebben we ons nog een beetje opgefrist want voelde niet echt schoon aan, na een lange busreis.. Daarna zijn we naar een andere restaurantje gegaan want dat zag er wel leuk uit maar was nog niet open.. Dus zijn we daar wat gaan drinken en toen toch nog wel wat middag eten gegeten.. En daarna zijn we weer met de taxi naar het bus station gegaan. Toen we daar aankwamen hebben we heel lang moeten wachten en hebben we telkens rondgevraagd en achter iemand aangelopen voor een buskaartje.. Uiteindelijk was het gelukt en hadden we een kaartje gekregen en moesten we even wachten tot de mensen in de bus zaten en toen kregen we allemaal een kaartje.. Dus wij de bus in en blij dat we nog mee konden.. Dus daar gingen we dan op naar Mole het nationaal safari park.. Maar ja dat was dus ook weer een bus reisje van 3 uur ofzo.. Maar uiteindelijk kwamen we bij Mole aan.. Aan het begin van het park moet je betalen om binnen te komen.. Dus wij hadden onze studentenpas meegenomen want dan krijg je korting als student. Maar dus niet he omdat we een pasje hadden uit 2010 kregen we geen korting want ja het is 2011 he.. Dus wij al helemaal sjagie door de lange bus reis en dan ook nog de volle prijs betalen.. En we konden geen nacht safari doen wat wij eigenlijk wouden.. Maar ja gelukkig is alles wel goed gegaan.. Toen we aankwamen bij het hotel hebben we ingecheckt onze spullen op de kamer gezet, nog even een drankje gedaan en zijn we lekker gaan douche.. Nou ja lekker was het niet want het was super koud.. En het is daar in het noorden al kouder dan wij gewend zijn. Dus toen wij gingen slapen hadden we het allemaal koud en hadden we eigenlijk wel onze dekken in Nederland nodig..