Het weekend.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu Het weekend.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu

Het weekend..

Door: Xaviera Bicker

Blijf op de hoogte en volg Xaviera

12 December 2011 | Ghana, Accra

Zatedag 10-12-2011
Goede avond..
Vandaag ben ik samen met Judith, Ilse, Astrid en Sanne naar Accra gegaan eerst zijn we naar de shopping-mall gegaan om te pinnen en nog boodschappen te doen en daarna zijn we met z’n alle naar de art-market gegaan. Toen we daar waren hebben we lekker rond gelopen. Lekker dingen bekeken en gekocht natuurlijk.. Op een geven moment hadden we een persoonlijke begeleider die ons dingen liet zien.. En als je bijvoorbeeld bij een kraampje kwam en je vroeg om iets gingen ze het meteen halen en kwamen ook achter je aan als je iets niet wou of goedkoper enzo.. Je moest met sommige dingen ook flink naar beneden af dingen.. Dus ik heb leuke souvenirtjes gekocht enzo.. Maar dat zien jullie wel als ik thuis ben enz..
Daarna zijn we weer richting huis gegaan toen we klaar waren. Eerst duurde het heel lang voordat we een taxi hadden.. En toen we eindelijk een taxi hadden is die helemaal omgereden en hebben we er ander half uur over gedaan om ergens te komen terwijl je dat normaal in een halfuurtje doe ofzo.. Maar dat kwam omdat die de weg niet eens wist.. En dan dat nie eens zeggen he.. Op een geven moment vroeg die aan mij hoe die moest rijden.. Dus ik zo ja weet ik veel jij bent de taxichauffeur.. En toen ging die het maar aan iemand anders vragen want hij wist de weg gewoon niet.. Nou had tie het gevraagt.. Gaat die het later nog aan iemand vragen.. Dus wij al helemaal sjagie omdat die gewoon moest luisteren wat iemand zeg.. En toen vroeg die het aan andere mensen die ons de andere kant op stuurde.. Maar wij kende de weg al weer een beetje dus zeiden boos tegen de chauffeur dat die terug moest gaan en niet naar hun moest luisteren want dat was niet de goede weg.. Dus gelukkig volgende die onze raad op en zijn we op de plek gekomen waar we moesten zijn.. Daar zijn we met de tro-tro verder naar Kasseh gegaan.. Want daar zouden we lekker gaan avond eten.. Toen we daar aankwamen was het super druk want ze waren allemaal voetbal aan het kijken en aan het dansen enzo.. Dus was wel gezellig.. Toen we klaar waren met eten zijn we naar huis gegaan.. En toen we thuis waren heb ik mij even omgekleed en ben ik samen met Sanne coach en sanne leerling naar Shannen, Desiree en de jongens gegaan.. Want 3 van de jongens zijn verhuist naar een ander huisje.. En gaven een housewarming.. Dus zijn we daar nog even gezellig naar toe gegaan.. En hebben wel een gezellige avond gehad.. En toen we op het punt stonden om naar huis te gaan viel de stroom uit.. Maar gelukkig ging die na 5 min alweer terug aan..En konden we rustig naar huis lopen.. En toen lekker naar bedje toe..

Zondag 11-12-11
Zo vandaag heb ik lekker uitgeslapen.. Maar ja dat mag ook wel als je rond 3 uur/half 4 op bed ligt.. Toen ik wakker was ben ik gaan eten en alles en zijn we lekker naar het zwembad gegaan.. Lekker weer afkoelen en bij kleuren.. En toen we eigenlijk wel weer klaar waren met zwemmen zijn we naar huis gegaan.. Toen we buiten kwamen stonden daar twee mannen die ook altijd bij rubstone zijn.. En ik wel is mee praat maar die stonden dus blijkbaar op mij te wachten.. Maar toen ik naar buiten liep, liep die langs mij en zei hoi.. Maar toen stonden Sanne en ik nog even met een hotelpersoneel te praten.. En toen kwam die man terug en vroeg of die mij even mocht spreken.. Dus ik zo ja oke.. Kwam die even sorry zeggen omdat die niks had gezegt bij het zwembad omdat die zich een beetje verlegen voelde enzo.. Dus ik zo ow maakt nie ut.. Maar ik was blij want had helemaal geen zin in hun.. Dus keek ze ook al express niet aan.. Maar is gewoon stom want hoe oud ben je nou hij was al rond de 30 ofzo en dan durf je geen hoi te zegge.. Beetje vaag maar ja.. En toen zijn we naar huis gegaan om een moter.. Gezellig met z’n 2tjes achter op.. Eigenlijk is dit best gevaarlijk want er komen best veel mensen in het ziekenhuis die een moter ongeluk hebben gehad en dan vooral met blote benen enzo er op zitten.. Maar ja je moet alles een keer mee gemaakt hebben he.. En daarna heb ik me thuis even omgekleed en zijn Sanne, Judith, Astrid en ik naar een klein restaurantje gegaan om daar Banku te eten. Want ik wilde het toch nog wel proberen al was het de vorige keer vies.. Maar deze was veel lekkerder.. Met een lekker visje erbij.. En daarna zijn we weer naar huis gegaan en heb ik lekker met het manneke geskypt.. En dat was mijn avondje eigenlijk wel weer..
Groetjes..

  • 12 December 2011 - 20:05

    Mama:

    Hoi schatje,

    Zo jullie hebben weer een gezellig week end gehad!!! Lekker Kerst inkopen gedaan voor bij ons thuis onder de boom, ha ha.
    Ja zondag de boom maar alvast gezet!!! puf puf wat een werk weer.Ben heel de dag bezig geweest.
    Maar wel weer gezellig
    Alles weer in Kerst sfeer. Je ziet al super veel bomen bij de mensen in huis.
    Dat zo'n taxi chauffeur niet eens de weg weet, had hij zijn navigatie maar aan moeten zetten ha,ha.
    Je moet straks weer afkicken al die luxe uit eten ha ha ha.
    Geniet nog maar,

    liefs,
    dikke knuffels,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Xaviera

Actief sinds 12 Sept. 2011
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 38862

Voorgaande reizen:

24 September 2011 - 22 December 2011

Stage in het buitenland met Vitalis College

Landen bezocht: