Ons jarig jobje Shannen.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu Ons jarig jobje Shannen.. - Reisverslag uit Accra, Ghana van Xaviera Bicker - WaarBenJij.nu

Ons jarig jobje Shannen..

Door: Xaviera Bicker

Blijf op de hoogte en volg Xaviera

15 December 2011 | Ghana, Accra

Woensdag 14-12-11
Hallo Allemaal..
Vandaag is het dan zo ver Shannen wordt vandaag al weer 19 jaartjes en dat moet geviert worden natuurlijk..Dus had Desiree een ontbijtje op bed verzorgt en hebben Ilse en ik gezongen voor Shannen met een klein cadeautje erbij.. Maar helaas moeten we ook gewoon werken.. Dus zijn Ilse en ik naar de kliniek gegaan in Ada foah.. Vandaag bleven we op het terrein zelf. We gingen kijken bij maternity. Kijken hoe het daar is bij de kliniek.. Maar het was niet zo heel boeiend.. Want we moesten daar weer lekker zitten.. En als er dan een vrouw kwam die zwanger was die een injectie moest, mochten wij dit in het registratie boek schrijven maar verder konden we niks doen dus was weer een saai dag bij de kliniek.. Maar ja toen waren we maar naar het ziekenhuis gegaan om te kijken of Matron er vandaag was en helaas die was er weer niet.. Want ze is 2 weken op vakantie. Dus dan moeten we haar van de week maar even bellen en een afspraak maken.. Daarna zijn we gaan kijken bij Shannen en Desiree die waren ballonnen aan het uitdelen bij de kinderen. Om er mee te spelen.. Dat was het cadeautje van Shannen aan de kinderen.. En Ilse en ik waren toen op het idee gekomen om Shannen en Desiree mee te nemen om te gaan lunchen voor Shannens verjaardag.. Maar eerst gingen we dat natuurlijk even vragen aan de hoofdzuster of we Shannen mee mochten nemen als verrassing om te gaan lunchen en dat mocht gelukkig.. Daarna zijn we eerst nog even gaan kijken of onze witte kleren al klaar waren. Want die hadden we gisteren naar het ziekenhuis gebracht.. zodat ze weer mooi wit konden worden. Maar die waren helaas nog niet klaar want ze waren nog nat.. Dus toen gingen we maar eerst naar Kasseh om gezellig met z’n 4tjes te lunchen.. En toen we onderweg terug naar huis waren wouden we de kleren weer ophalen maar toen belde Sanne onze coach en vertelde dat zij ze al had meegenomen voor ons.. Dus hoefde we dat niet meer te doen en konden we meteen naar huis.. Toen we onderweg naar huis waren gingen Shannen en ik nog even naar de markt omdat we nog even paar leuke stofjes moesten halen.. En daarna waren we ook naar huis gegaan.. Toen we thuis kwamen hebben we nog even gelaptopt enzo.. En s’avond zijn we gezellig naar het zwembad gegaan.. Om daar lekker te eten en te zwemmen voor de verjaardag van Shannen.. Dus dat was heel gezellig. Maar wel een beetje koud.. Dus dat was iets minder.. En toen kwam Robert de ghanees die bij het zwembad werkt met een waterpijp en toen hebben ik en Sanne (coach) nog gezellig waterpijp gerookt.. Zo dat was weer is lang geleden.. En daarna zijn we weer lekker naar huis gegaan en zijn Shannen en Desiree daar gebleven want, die bleven lekker slapen in het hotel.. En wij lekker in ons eigen bedje..
Kussies..

• 16 December 2011 - 16:21

Mama:

Hoi Xaviera,

Gezellig zo'n jarige job in jullie midden, feliciteer ze maar van mij. Is ze maar 2 dagen voor mij jarig
    dus ook een boogschutter.
    Leuke verrassing voor haar om te gaan lunchen, gezellig zo onverwachts.
    Goed dat er niet veel te doen was met werken, zodat jullie weg konden.

Zo lekker weer eens aan de waterpijp!!! Kon je wel lekker slapen (dromen) daarna ha,ha !!!!